Ådne er jeg, og jeg reiser på utveksling til USA skoleåret 12/13 til Seattle, Washington med organisasjonen AFS. Prøver å ta året tellende som 2. klasse medier og kommunikasjon

søndag 19. august 2012

Andre ordentlige innlegg

Den siste uken har gått veldig fort, jeg har gjort mye og fått avklart mye! En ting som ble avklart på Torsdag er at jeg skal bytte familie, vil ikke si så veldig mye om hvorfor, kan bare si at AFS Norge gjorde en liten tabbe. Jeg vet ikke så mye om den nye familien, bare at de har sagt ja til å ta meg inn og ha meg til November!

Men over til noe annet, jeg har opplevd ganske mye nytt i det siste! Smakt på nye ting, bla. Taco Bell, Wendys, Jimmy John's, amerikans McDonald's (ikke at den er så annerledes enn den norske), tranebærjuice og amerikansk taco. Det er også (åpenbart) mye nytt å se! I det siste har jeg tatt mye buss, rundt omkring, bla. til sentrum! I dag tok jeg bussen til "University Village", en handle-gate (på en måte)… På torsdag var jeg på stranda (ikke ut til havet, men til Lake Washington) med Fabian, en student fra Tyskland, i samme lokallag som meg! Vi var også i sentrum sammen med Rasmus, en fra Danmark på Onsdag (?, tror jeg). 

En koselig gate, ikke så langt fra der jeg bor

Dette er rett ved, ser ut som det bare er skog! Men alt man ser bak veien er tette nabolag

Har enda ikke registrert meg på skolen, noe jeg burde gjøre snart (eneste problem er at jeg ikke er helt sikker på om jeg kommer til å gå på den samme skolen)… Fagene jeg håper på å kunne ta er English, American History, Calculus (matte), Photography 4, Graphic Design 2 og Movie Production 2. Men det er ikke sikkert fagene lar seg ta samtidig, og det er heller ikke sikkert om det er plass! Hvis jeg ikke får tatt nok media-fag må jeg melde meg på privatist-studie som jeg har hørt bare er teori…!

University of Washington

Fremover kommer jeg til å gjøre mye av det samme som jeg har gjort til nå, starter ikke på skolen før om 2 og en halv uke! Flytter inn hos den nye familien neste helg, så jeg er usikker på hva som skjer etter det. 

Til tross for at Washington ligger ganske langt nord, kan man faktisk plante palmer her!

Var ikke så mye sammenheng mellom bildene og teksten i dette innlegget fordi jeg nå bare har kameraet mitt til å ta bilder med, noe som er tungvint å drasse med overalt… Kommer til å kjøpe iPhone senere, da blir det nok bedre!

1 kommentar: