Ådne er jeg, og jeg reiser på utveksling til USA skoleåret 12/13 til Seattle, Washington med organisasjonen AFS. Prøver å ta året tellende som 2. klasse medier og kommunikasjon

søndag 26. august 2012

Piknikk og midlertidig familie...

Nå er det en uke siden sist jeg skrev til dere, ett ord som beskriver uka som har vært: kjedelig. Nesten ikke gjort noenting siden skolen ikke har startet enda… Akkurat nå befinner jeg meg hos en midlertidig vertsfamilie, skal skrive litt mer om det lenger ned.

På torsdag dro jeg og lokal-kontakten min Laura sammen med mannen hennes Laremy til en restaurant i Lake City (nabolag i Seattle) kalt Elliot Bay Brewing House! De hadde mye rart der, men jeg endte opp med en ganske så stor BBQ sandwich, orket halve tingen… 

Restaurant

Da fortalte hun meg at jeg skulle flytte til en midlertidig familie, noe som overrasket meg, siden jeg trodde jeg skulle flytte rett til den nye familien, men de var tydligvis ikke klare enda. Familien befinner seg i den lille byen Steilacoom, 1 time sør for Seattle, de heter Nancy og Michael og er litt over 60 år gamle. De er veldig aktive! Michael er trener for Cross Country laget på den lokale High-Schoolen her, og jeg kan være med på trening om jeg vil! Nancy er en slags guide på Mt. Rainier (det store fjellet man ser i bakgrunnen på alle bilder av seattle) og de skal ta med meg opp dit en dag. 

Bilde av Seattle med mt. Rainier i bakgrunn, typisk motiv

Uansett, på Lørdag hadde vi AFS piknikk for lokallaget i Seattle, så vi dro til en park like ved sentrum. Vi spiste godt, og vi fikk møte alle de andre studentene igjen, + andre AFSere som hadde kommet hjem fra utveksling! Vi gikk også opp til ett vanntårn der vi så en ganske så fin utsikt over Seattle og byene rundt.

Fra vanntårnet


Dette er fra parken vi var i, ganske kult!

NB: Ingen av bildene i innleget er tatt av meg, det er fordi jeg enda ikke har kjøpt ny telefon, og jeg gidder ikke drasse med meg speilreflekskameraet overalt, men soon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar