Ådne er jeg, og jeg reiser på utveksling til USA skoleåret 12/13 til Seattle, Washington med organisasjonen AFS. Prøver å ta året tellende som 2. klasse medier og kommunikasjon

tirsdag 4. september 2012

Min uke i Steilacoom

Nå har det gått 8 dager siden sist jeg oppdaterte! Den siste uken har virkelig vøri full av aktiviteter. Jeg har bodd hos to pensjonerte hyggelige mennesker, Mike og Nancy. De er veldig aktive og er frivillige for alt slags mulige ting!

På mandag (tror jeg) dro jeg og Nancy til en millitær-base for å kajakke. Ganske strengt vakthold, og vi måtte til et "visitor center" for at jeg kunne komme inn (Nancy kan komme inn fordi hun er eks-militær). Så når vi kom gjennom dro vi til en liten sjø kalt American Lake, der vi satte ut kajakkene og padla, ganske morsomt!

Meg i kajakken, ikke det beste bildet, men det kameraet mitt kan være vanskelig å finne ut av for noen!


Siden Mike og Nancy er veldig aktive, har de alt slags mulig av trenings-ting, de har også en racing-sykkel som jeg kunne bruke. Det var utrolig godt å komme seg på sykkelsete igjen! De har også en bitteliten båt som de har siden Mike elsker fisking, så vi kom oss også en tur ut på Puget Sound, men vi fikk ingen fisk… Har også vært med på å redde verden! Siden det er en nesten-tørke i USA nå, og det ikke har regnet på nesten 50 dager, så dro vi til en liten park like ved og vannet noen trær som var nære til å dø, folk blir faktisk anbefalt til å gjøre det.

Fra fisketuren på Puget Sound


Mike er trener på Steilacoom High Schools terrengløp-lag, derfor, på Onsdag fikk jeg møte noen av dem, og være med dem på treningen! Mike fortalte at de løper ca. 3-5 km hver trening, hver dag, så det kompanserer nok for all maten jeg kommer til å spise. Jeg skal iallefall være med på terrengløp på skolen min! På fredag dro jeg og Mike til en Amerikansk fotball-kamp, det var Steilacoom High School som spilte mot en annen skole, Steilacoom tapte grundig, men det var fortsatt morsomt å se på, og jeg forstår faktisk reglene nå!

Fotball-kamp



Uansett, på lørdagen dro vi opp til Mount Rainier National-park. Vi tok en tur innom leiren og satte opp telt og selve campen. Så dro vi opp til "Paradise" som er "porten" til selve fjellet. Fra der gikk vi en kort tur opp til tregrensa og ned igjen, og alle stier rundt Paradise er asfaltert, så det er ikke akkurat noe særlig utfordring å gå opp der! Etter en dårlig natt søvn (luften på madrassen min gikk ut) så dro vi tidlig opp på fjellet igjen, vi gikk først hele veien opp til tregrensa og videre opp til flere snø-felt. Etter det gikk vi hele veien ned til leiren. Turen i total tok ca. 7 timer og kom ikke ned til leiren igjen før det var mørkt. Dette var forresten søndagen, derfor jeg ikke kunne lage noe innlegg da…

Ser ut som toppen av et fjell, men dette er bare foten av fjellet


Utsikt utover nasjonal-parken, pretty cool


Dagen etter, sto vi opp tidlig, dro innom Subway, og dro videre tilbake til Steilacoom, der jeg pakket sammen tingene mine. Så dro vi opp til Seattle igjen der jeg fikk møte min neste familie! De bor i et koselig og trygt nabolag like ved skolen jeg skal gå på Nathan Hale High School! De er også super-snille! De heter Kurt og Katherine, og er litt over 50, bor i et skikkelig fint hus, de har også en skikkelig fin Golden Retriever! De har to sønner men de har begge begynt på college, så jeg vil ikke se så veldig mye av dem…

Så, dere vil nok høre fra meg på søndag! I morgen er det orienterings-dag på skolen så jeg skal dra dit å fikse opp i fag og slikt. På onsdag er første skoledag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar